Of je nu een brief, memo, verslag of PowerPoint-presentatie etc. wilt maken. De sjablonen zijn bereikbaar met een klik op de Templafy-button. Je vindt deze button linksboven in het lint in je Word- of PowerPoint-omgeving. Zo gebruik je altijd de meest actuele sjablonen en is je correspondentie altijd conform de UvA huisstijl.
In een paar simpele stappen installeer je vanaf woensdagmiddag 12 februari Templafy op jouw ICT ondersteunde werkplek.
Maak je binnen de UvA gebruik van een zelfsupport computer (Windows en Apple)? Dan is het mogelijk om Templafy te gebruiken via uva.templafy.com. Eind 2020 komt ook de mogelijkheid tot het downloaden van de add-in binnen Word en PowerPoint beschikbaar voor Zelfsupport.
Binnen Microsoft Word kun je Templafy gebruiken voor het maken van een brief, memo, verslag, rapport, agenda en besluit. Elk sjabloon beschikt over een aantal invulvelden die jou helpen om een document zo snel mogelijk en in lijn met de UvA huisstijl in te vullen. Na het invullen van de gevraagde gegevens kun je verder werken met jouw document. Wil je de standaard gevraagde gegevens bijwerken? Klik dan op 'Document bijwerken' en pas de informatie aan. Je document wordt direct bijgewerkt met deze nieuwe gegevens.
Vanuit PowerPoint kun je direct gebruikmaken van het UvA PowerPoint-sjabloon. Binnen dit sjabloon heb je verschillende diaopties. Daarnaast kun je foto's toevoegen uit de UvA-beeldbank of foto's vanaf je eigen computer inladen. Ook kun je vanaf nu heel eenvoudig gebruikmaken van de UvA-iconen, om jouw presentatie nog aansprekender te maken.
Open Templafy en klik binnen het Templafy scherm aan de rechterkant op de drie bolletjes. Klik vervolgens op ‘Gebruikersprofiel beheren’. Klik je profiel aan en bewerk jouw gegevens. Klik vervolgens op opslaan en afsluiten.
Ben je aan het werk in een document en wil je jouw nieuwe gegevens overnemen in jouw document? Klik dan rechts op ‘Document bijwerken’ en vervolgens nogmaals op 'bijwerken'. Je gegevens zijn nu in het document bijgewerkt.
Open Templafy en klik binnen het Templafy scherm rechts op de drie bolletjes. Klik vervolgens op ‘Gebruikersprofiel beheren’. Klik op het plusteken om een nieuw gebruikersprofiel toe te voegen. Vul het gebruikersprofiel in en kies bij ‘Taal’ voor de gewenste taalinstelling van je profiel. Klik op Creëer. Het sjabloon kan nu schakelen tussen Nederlands en Engels.
Ben je begonnen in het Nederlands, maar wil je toch wisselen naar een Engelstalige document? Klik dan op ‘Document bijwerken’. Selecteer het gewenste profiel. Pas de ‘opening line’ en ‘closing line’ aan en klik op 'Document bijwerken'.
Open Templafy en klik binnen het Templafy scherm rechts op de drie bolletjes. Klik vervolgens op ‘Gebruikersprofiel beheren’. Klik op het plusteken om een nieuw gebruikersprofiel toe te voegen. Vul het gebruikersprofiel in en kies het Organisatieonderdeel en sub onderdeel voor je tweede profiel. Klik op 'Creëer'. Je kunt nu schakelen tussen je twee profielen.
Ben je begonnen in één van de twee profielen, maar wil je toch wisselen naar het andere profiel? Klik dan op ‘Document bijwerken’. Selecteer het gewenste profiel en klik op bijwerken. Jouw gegevens zoals het adres en het bijpassende UvA logo van het organisatieonderdeel waarvoor je werkt zijn nu aangepast.
Lukt het niet om Templafy te installeren op jouw UvA ondersteunde werkplek of werkt de tool niet? Neem dan contact op met de ICT servicedesk. Heb je een specifieke vraag over een sjabloon of wil je weten welke mogelijkheden er zijn om een veelgebruikt template of sjabloon binnen jouw afdeling toe te voegen aan Templafy? Neem dan contact op met de huisstijlcoördinator via huisstijl@uva.nl.
Heb je een specifieke vraag over een sjabloon of wil je weten welke mogelijkheden er zijn om een veelgebruikt template of sjabloon binnen jouw afdeling toe te voegen aan Templafy? Neem dan contact op met de huisstijlcoördinator via huisstijl@uva.nl.
De UvA vindt veilig werken erg belangrijk. Om die reden wordt tweestapsverificatie voor steeds meer applicaties ingesteld. Tweestapsverificatie is een extra beveiliging bij het inloggen. Het zorgt ervoor dat er een extra check kan worden gedaan om de identiteit van de persoon die inlogt met zekerheid vast te stellen. Omdat deze verificatie is ingesteld op Office365 in de Cloud moet je voor je gebruik kunt maken van Templafy ook een verificatie uitvoeren. Klik hier voor meer informatie over tweestapsverificatie.